دکتر سید علیرضا روضاتی جراح زانو و مفصل ران در اصفهان

بعد از تعویض مفصل ران چه محدودیت هایی خواهم داشت؟

بر اساس نحوه انجام جراحی توسط جراح نوع فرایند بازتوانایی و محدودیت های بیماران متفاوت خواهد بود.معمولا اکثر جراحان توصیه می کنند تا مدت 6 هفته از رارگیری در حالت هایی که امکان دررفتگی را ایجاد می کنند پرهیز کنید.معمولا بعد از 6 هفته بافت های نرم اطراف مفصل ران که حین جراحی دستکاری شده اند ترمیم پیدا می کنند و می توانید زندگی فعال تری داشته باشید.

اکثر جراحان توصیه می کنند که از فعالیت های شدید تکراری که فرایند فرسایش پروتز را تسریع می کنند مانند دویدن مسافت طولانی یا بسکتبال یا اسکی پرهیز داشته باشید.

غیر از موارد بالا محدودیت قابل توجهی بعد از این جراحی نخواهید داشت.

البته توجه داشته باشید که هرچه مراقبت شما از مفصل جدیدتان بیشتر باشد عمر آن هم بالاتر خواهد رفت.

6 thoughts on “بعد از تعویض مفصل ران چه محدودیت هایی خواهم داشت؟”

  1. سلام و خسته نباشید میخواستم ببینم در بیمارز که دررفتگی مادرزادی مفصل ران دو طرفه داشته و تعویض مفصل انجام داده بعد از مدتی میتونه روی زمین بشینه یا مفصل رانشو بیستر از ۹۰ درجه خم کنه؟با تشکر

    1. با سلام
      بله امکان پذیر هست ولی باید مد نظر داشته باشید که پروتز مفصل ران یک سیستم مکانیکی است و هر سیستم مکانیکی که تحت فشار باشد در معرض فرسودگی است. جهت دوام طولانی تر پروتز منطقی تر این است که پرهیز کند

  2. چه مدت بعد از جراحی تعویض مفصل هیپ میتوان به فعالیتهای شنا ودوچرخه سواری پرداخت؟

    1. با سلام و سپاس
      بعد از جراحی در یک بیمار ساده و غیر پیچیده معمولا در هفته 6 به بعد امکان این نوع فعالیت ها هست. البته در شنا باید محتاط باشید و حرکات انتهای دامنه حرکتی را انجام ندهید.
      متشکرم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *