دکتر سید علیرضا روضاتی جراح زانو و مفصل ران در اصفهان

زمان مسافرت بعد از تعویض مفصل

بعد از جراحی تعویض مفصل چه زمانی می توانم به مسافرت بروم؟

معمولا در چند ماه اول بعد از تعویض مفصل بیماران در مورد مسافرت دچار نگرانی هستند.

 یکی از این نگرانی ها  ایجاد لخته در عروق ساق پا به دنبال نشستن طولانی در صندلی اتومبیل و هواپیما می باشد البته مطالعات متعددی نشان داده است که اگر اقدامات پیشگیرانه لازم صورت گیرد شما می توانید به فاصله کوتاهی بعد از جراحی بدون خطر ایجاد لخته خونی در عروق مسافرت داشته باشید.

اگر خطر ایجاد لخته خون در بدن شما از افراد عادی جامعه بیشتر است و قصد مسافرت زودهنگام بعد از جراحی را دارید حتما باید قبل از جراحی در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید چون لخته شدن خون در عروق اندام عارضه بسیار جدی است که می تواند به مرگ هم منجر شود.

در اکثر موارد بیماران چند هفته بعد از جراحی احساس می کنند که توانایی مسافرت کردن را دارا هستند که این نکته بسیار ارزشمند است چون احساس راحتی و حس خوب داشتن بیمار در تعیین زمان مناسب مسافرت نقش دارد. البته باید به این نکته هم توجه کنید که اگر طی چند هفته اول بعد از جراحی مسافرت داشته باشید احساس درد و خشکی و تورم بیشتری را خواهید داشت البته این مشکلات کوتاه مدت هستند و فقط شما به مدت کوتاهی از نظر بهبودی به عقب بر خواهید گشت ولی در نهایت با کنترل مناسب درد بهبودی حاصل خواهد شد.

بهتر است در طول مسافرت حتی اگر قبلا هم استفاده نمی کرده اید از یک وسیله کمکی راه رفتن مثل عصا دستی یا عصا زیر بغل یا والکر استفاده کنید یا حداقل انها را همراه داشته باشید که در صورت احساس ناراحتی از آن استفاده کنید.

به عنوان جمع بندی اکثرا به بیمار توصیه می کنیم بعد از 6 هفته از جراحی امکان مسافرت کردن هست . البته اولین زمانی که بیمار احساس راحتی حین نشستن می کند هم زمان مناسبی است ولی نباید زودتر از 4 هفته بعد از جراحی باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *